Göteborg

I helgen var jag och Mattisen i Göteborg, det var en toppen helg! Lilla Ronja fick stanna hemma och det var faktiskt skönt att vara lite barnledig en längre stund. Vi bodde på ett jättefint 4-stjärnigt hotell (tackar Coop hotellpremie för detta) som låg en bit ifrån självaste citydelen. Det blev en fin promenad för att komma till hotellet.



Alldeles untanför hotellet stannade Älvsnabben, så det var bara att hoppa på båten och åka in till stan, mysigt! Vi gick en stund inne på Nordstan och handlade lite, bl a ett par nya skor och strumpor och skor till mig då mina blivit blöta av det dumma regnet. Här ser vi en bild på mig när jag byter skor=P

Därefter tog vi spårvagnen till Naturhistoriska riksmuseumet. Här hade de en uppstoppad val, en ung hane på en sisådär 9meter tror jag det var. Annat de hade var en miljon uppstoppade fåglar, insekter, en och annan tiger, älg och andra djur. Tyvärr kändes stället väldigt gammalt och det hade inte skadats av en uppfräschning. Men det var ändå intressant att traska runt där en stund.
Därefter blev det Liseberg! Vi skulle dela på ett åkhäfte men efter att ha åkt en karusell sa Mattis: Nu går jag och köper ett åkband. Och sen såg man inte honom så mkt mer, som ett litet barn var han! :) Fast jag åkte faktiskt oxå en å annan karusell, tom Balder! Ha! Trodde jag knappt om mig själv :)



Ovan har vi en bild på mig och lite av den fula grodan som jag lyckades plocka upp i en sån där grip-klo-automat :)
När vi skulle tillbaka till hotellet så var det Älvsnabben igen som gällde. Satt en stund på den lilla bryggan och väntade på att båten skulle komma. Så mysigt och en vacker utsikt.

Ja, dagen därpå var det till att åka hem igen. Mattis fick bära väskan som vägde lite för mycket.

Väl hemma så var Ronja glad över att få träffa sin mamma igen men så klart ännu gladare över att pappa kommit hem=P Ronjos hade skött sig exemplariskt och varit världens snällaste unge.
Sammanfattningsvis, en alldeles perfekt helg om jag får säga min mening:)

Visst är han söt, min underbare man? ;-)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Det låter ju som att ni har haft det alldeles underbart mysigt! jag blir lite avis! ;) och jag kan tro att det var skönt att vara lite ledig från lilla Ronja :)

2010-05-20 @ 12:51:10
Postat av: Sunqist

va härligt att allt var bra, och att det gick bra med ronja :) avundsjuk!

2010-05-20 @ 18:36:39
Postat av: Mattis

Jag fick till och med Louise till att åka karusell, förra gången typ på östersjö för 100 år sen fick jag ta hjälp av Sunqist för att slippa åka ensam.

2010-05-25 @ 21:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0