Gökotta

Idag är det Kristi himmelsfärdsdag och vi gick upp tidigt imorse. Denna dagen är det nämligen gökotta i skogen som gäller! Underbart med frukost och hemmagjord rabarbersnaps i skogen klockan sju på morgonen :) Det var mycket trevligt och vi var ett härligt gäng på 14 personer tror jag. Man borde göra sådant oftare tycker jag.

Grävmaskinen står parkerad i vår "trädgård" och herr mister grävmaskinsköraren kommer imorn bitti igen. Känns så bra att detta med trädgården är påbörjad nu. Sen är det ju bara lite kvar. Gräs, marksten, uteplats, litet trädgårdsland, fruktträd, sandlåda, grill.... En sak i taget så är vi snart klara :)

Imorn åker Mattis och jag till Göteborg över helgen. Ska bli så skönt att åka bort bara han och jag. Vi har inte varit iväg tillsammans på jättelänge, över 1,5 år iaf. Sist var vi på mordmiddag i kalmar och det är ju ett tag sen kan man ju säga... Så igår bestämde jag att nu åker vi till Göteborg. Härligt. Vi ska bara njuta och göra det som faller oss in.

Lägger upp ett par bilder som en god vän tog på Snorungen förra helgen. Sötisungen. Det var för övrigt en mkt trevlig söndag med fika, singstar, promenad, middag och trevligt sällskap!


Och så en bild på mina nagellack. Mattis säger att jag inte får köpa fler nu. Han tycker jag har tilrräckligt många. Jag håller absolut inte med honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0