Dö, dammsugarj*l, Dööö!

Ja, idag skulle jag vara lite duktig och göra rent hus. När jag kommtit så långt som till dammsugaren gick det käpprakt neråt. Dammsugaren sög näst intill inte alls och så lossnade själva skaftet från slangen hela tiden. Tokig höll jag på och bli! Efter att skaftet ramlat i golvet för femitelfte gången upptäckte jag att plastattiraljen där man ställer in längden hade spruckit mitt itu. Åh, nej! Dåligt! Mattis kommer bli såååå arg på mig! Därefter tejpade jag ihop delarna ordentligt. Efter att ha dammsugit klart och det såg ut ungefär som när jag började så ringde jag Mattis. -**!(I)**!#!!!!! sa jag. -Mhm... men den attiraljen hade jag redan tagit sönder, sa han.
Det var ju skönt att höra, då kunde han inte bli arg på mig. Sen ringde han tillbaka efter en stund och förklarade varför dammsugaren sög så dåligt. Han hade ju dammsugit med den andra slangen på övervåningen och den satt nog fortfarande kvar i ett uttag där uppe... Ja, så kan det gå.

Ikväll ska jag hämta en liten ny familjemedlem. Det är en liten whippettik som ska heta Berta. Lilla söt. Undra vad Hedda och Enya kommer tycka om liten... Det går nog bra. De är iaf badade och fina så de kan ta emot den lilla utan att behöva skämmas:)

Och så pluggar jag som tyyyysan. Så duktig är jag. Har tre skriftliga inlämningsuppgifter kvar i denna kursen, jag ska vara färdig med dem innan juni! Det är mitt mål. Hur det ska gå får vi se...men det ska nog gå bra.

Ronja är söt och rar. Fast hon har börjat tycka att man ska gå upp vid 5 på mornarna. Mamman och pappan håller inte med henne. Men det är klart att det inte är lätt för henne att förstå att det fortfarande är sovtime fast det är ljust ute. Hoppas persiennerna kommer snart. Annars tycker hon om att leka i alla grus- och jordhögarna i "trädgården" Hon är inte så ofta ren vill jag lova.

Ja, och trädgården går framåt ibland.

Det var en liten uppdatering om lite av varje och så kommer det en och annan bild.

Ronja och jag satt i kartongen och var arbetsledare till pappa Mattis som monterade ihop grillen. KArtongen gick sönder lite.

Den tjocke är jag och den färgglade hatten är Ronjos som sorterar skruv. 
Ha det bra allihopa och kommentera gärna lite ibland:) 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åh en liten voffsing till :) den vill man ju få träffa o gosa med medans den e oskyldig?! o alldeles gosig :)

Bra arbetsfördelning med grillen!!!

2010-05-27 @ 21:59:21
Postat av: Moffa

Det var ju en trevlig berättelse där man kan säga att dammsugaren hade en central roll. Att Ronja inte syns på bilderna ogillas men bilder på en Whippet ses det fram emot men det blir nog inte lättfångat.

2010-05-27 @ 22:00:35
URL: http://www.cairn.se
Postat av: Jasmine

Kul me hund! Vad är det för kurs du läser? (Den informationen har gått mig förbi...)

2010-05-30 @ 20:15:14
Postat av: Amanda

Du Louise, vi vill ju se lite bilder på nya tillskottet också! Hoppas allt går bra :)

2010-06-02 @ 16:15:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0