Gästinlägg!

Hej hopp! Idag är det pappa som bloggar... fast Louise vet inte om det, hihi. :) Ronja och jag är hemma denna veckan och härjar fritt. Här kommer ett axplock av vad vi har hittat på hittils. I bilder då såklart.



Idag lagade vi middag åt frun, det blev lite av det som råkade finnas hemma, men gott var det!



Igår utövade vi något som jag väljer att kalla frihet under ansvar. Dock kändes det lite som att ansvarsbiten... tja, vad ska jag säga, det övergick väl mer i jäkelskap från Ronjas sida. Men någongång måste hon ju lära sig. Enya är iallafall aldrig ledsen när det ser ut som ovan.



Senare på eftermiddagen gick vi ut för att leta vårtecken, det drog lite kallt om nosen tyckte Ronja, men det var ändå underbart skönt att vara ute i solskenet.



På havet ligger isen kvar ännu, iallafall inne i vikarna. Det är onekligen väldig fint vid havet. Fast det blåser kallt, jag är glad att huset ligger ett stenkast inåt land.



Vi gick förbi en liten bäck på vägen hem, ännu är det ingen riktig fart på smältvattnet. Men det kommer snart igång på riktigt, Ronja tittade med stora ögon på vattnet. Det var tydligt att hon gärna hade tagit ett litet dopp om hon fått chansen! Hon är tokig i vatten.

Kommentarer
Postat av: Moffa

Se där ja, klart det skall till en karl för att det skall bli lite ordentliga inlägg på bloggen.

Keep up the good work, Mattis!

2010-03-11 @ 19:30:02
URL: http://www.cairn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0