Solsken!

Idag har det varit underbart solsken hela dagen så vi har varit ute och lekt en hel del. Vi har fixat med trädgården, lekt i grushögen och bara myst. Ett tag var Ronja arg som ett bi på sin mamma. Hon fick för sig att hon skulle äta sten, grus och jord. Hon han aldrig försökt med det innan! Hur som helst så fick hon inte äta sådana onyttigheter för sin mamma och -GAAAAHHH!!! Dumma, dumma bajsmamma!!! och så sprutade det stora ilskna krokodiltårar. Jag är kanske lite hemsk men det ser rätt kul ut när hon arg över sådana tramsigheter :) Till slut hämtade jag nappen och så vart kakhålet stängt =D

Lilla Bertha har busat i jordhögarna och gått på upptäcksfärd här i världen. Hon har kommit fram till att flugor är svårfångade. När hon blev trött gick hon och la sig hos tant Enya och sov så sött. Enya är så snäll och omtänksam, världens finaste hundtant! Hedda är lite mer som en surkärring och tänker minsann inte beblanda sig mer än nödvändigt med den där lilla odågan.

Och ikväll har jag bakat lite till mitt underbara 5-vånings kakfat som jag fick av min rara dotter i Mors dags-present. JAg älskar mitt kakafat. Världens bästa och så färgglatt:) Det är Lycka det.

Några bilder från dagen som har gått.

Ovan ser vi en del av vår trädgård. Den är brun och ful för tillfälligt.


Ronja går balansgång på några brädor. Hon är duktig men ibland tappar hon balansen.

Lastar lastbilen med jord.

Klätterapan klättrar i sin stenhög.



Och här har vi den nya familjemedlemmen. Det är Speedpartners Big Bertha.
Här kan ni kolla på hennes uppfödares hemsida http://www.speedpartners.dinstudio.se/
Vi kallar henne för Bertha och hon är så klart hur söt som helst :)

Jasmine: Japp, jag har börjat plugga. Pluggar på flex till undersköterska, hur kul som helst!

Nu säger jag tack och hej. Imorn är det världens bästa torsdag, glöm inte det ;-)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vilka sötnosar du omger dej med!!! Förstår att det blir mycket mys o bus med både barn o valp :) Nästa vecka e de lite lugnare här hemma så då kommer vi gärna o tittar lite på ditt nya kakfat ;)

2010-06-03 @ 08:39:44
Postat av: Amanda

Åh, sikken sötnos hon är eran lilla hundbebis! Riktigt roligt, hoppas det kommer gå bra för er! Och så önskar jag lycka till med trädgården, det ser iaf ut som att den har mycket bra förutsättningar :) Kram på dig

2010-06-04 @ 11:19:19
Postat av: Moffa

Vad fint att du matchat Ronjas byxor med grushögen

2010-06-05 @ 08:16:21
URL: http://www.cairn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0