Valpkurs

Igår var det första gången på valpkursen. Tyvärr är jag lite besviken på den. Det hela började med lek, därefter en kontaktövning i alldeles för stor grupp vilket resulterade i att alla bara hade ett försök på sig =/ Sen en liten bana där det gick ut på att få hunden till att gå och stå på saker som t ex en pall, sopsäck, ett stycke plåt m.m. Till sist sitta på gräsmattan (som klipptes alldeles för sällan utan uppsamlare=P ) medans ledaren pratade.
Lite synd att läxan vi fått inte togs upp. Vi skulle ha övat på att få hunden att söka ögonkontakt med sin förare, tyvärr togs inte detta upp alls=( Till nästa vecka ska vi öva på sitt och jag hoppas att denna första gång bara var en mjukstart så att det blir bättre nästa gång. Jag förstår att man inte kan ställa för höga krav på valpar osv. men vi är ändå där för att lära oss. Mer tips, råd och hjälp, tack! Hoppas, hoppas det blir bättre nästa gång :)

I två dagar har jag haft gröna fjärilar på min husvägg, jättefina. Någon som vet vad det är för några? 


Behandlingen hos kiropraktorn gick väl sisådär. Under pågående behandling får jag inte springa eller rida och jag ska sola minst 45 minuter varje dag utan solskyddsfaktor plus att jag ska äta två matskedar oskalade sesamfrön, uppblötta om dagen! Vi får se om det blir bättre. Behandling igen på tisdag. Hade jätteont i foten igår efter valpkursen, förstår ingenting...

Min man är i städartagen. Helt galen är han! Det är nog tur att jag börjar jobba snart ändå...mer än två veckors semester tillsammans hade vi nog inte klarat;-) Ni ska se han, han är galen! Men jag ska väl inte klaga antar jag...det blir rent och fint och jag, ja...jag sitter ju här =P Kanske ska gå och hjälpa honom lite ändå.

Förresten, tack för kommentarerna! Det är så roligt att veta vilka som kikar in på min blogg, fler borde kommentera, det är ju så kul :)

Avslutar med en bild på Bertha. Ha en bra dag, alla!
  

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Vilken vacker fjäril! Tyvärr vet inte jag heller vad den heter :(

Konstig behandling, med sesamfröna och allt :S Hoppas det blir bra till slut iaf!

Och din lilla hund, hon bara växer.

2010-07-21 @ 14:28:54
Postat av: Tina & Viggo

Söt hon är Bertha. Hur gammal är hon nu? Kurser kan verkligen vara upp och ner ibland ger det mycket och ibland ingenting. Ta tillfället i akt o träna sånt du vill att ni ska kunna med störning när du ändå är där om övningarna inte ger så mycket.

2010-07-21 @ 21:01:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0