Mattis lagade mat igår.

Igår hade jag en klipptid vid 16,30 och eftersom jag var och hälsade på en vän innan dess så hade Mattis och jag bestämt att han skulle hämta Ronja inne i stan när han slutade jobbet vid 16. Kom han ihåg det? Nixpix inte alls. Tur jag ringde honom när han var på väg hem.
Sen var jag ju då och klippte mig. Förr kunde jag klippa och färga håret precis hur som helst men nu har jag blivit en liten mes. Känner mig jättekrabbig och löjlig. Men åh, så mysigt det är att klippa sig ändå. Hade kunnat sitta i evigheter och låta frissan pilla i håret.
Därefter var det rea på Intersport så jag passade på att fynda lite där. Rätt mycket folk och så har de bara tre provrum, dryyygt. Men det var värt det :)
Väl hemma väntade chili con carne som Mattisen hade lagat. Han kan ungefär tre rätter, spagetti och köttfärssås, chili con carne och Indian chicken crap. Fast han kan steka korv oxå...räknas det? Hur som så fotograferade han sin måltid och ville att jag skulle visa hela världen hur duktig han varit. Jag blev iaf glad att maten stod på bordet när jag kom hem :)

Kommentarer
Postat av: Amanda

Vad duktig han är din man :D

2010-01-29 @ 19:01:48
Postat av: Moffa

Indiskt kyckling-skräp låter intressant.

2010-01-30 @ 11:14:42
URL: http://www.cairn.se
Postat av: Mattis

Man får ju inte ta i för mycket när man ska laga mat, då är det risk att man åker på att göra det alltid. Jag tycker ju faktiskt om Louise mat... Man får inte vara dum.

2010-01-31 @ 07:15:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0