Kak-koma

Gårdagen bestod av kak-kalas hos en av Mattis släktingar. Trots kak-koman man infann sig i så var det trevligt. Fatta så många kakor Mattis åt... en hel tallrik! Utan problem dessutom.
Ronja skötte sig som vanligt, alltid lika söt och rar. Bra med sådana kalas, hur många frivilliga barnvakter som helst så man kan njuta av sina kakor i lugn och ro :)


Härom dagen var vi på IKEA. Jag hade spanat in en skobänk till hallen. När vi kommer fram till denna mycket Tjusiga (som också var dess namn) skobänk, så var eländet slut. Frågar när den ska komma in igen men de tskulle den icke. Märkligt så var varan märkt med "Nyhet!".... Men jag lyckades tjata till mig visningsexet mot att vi själva bar ner eländet till fyndet där de skulle sätta ett pris. Så Mattis han fick bära. Väl nere hoppades man den kunde få stå där och vänta tills vi var klara men det fick den inte. Typisk. Så det var bara att köra kring med den runt hela IKEA. Jobbigt! Mest för Mattis men ändå =P 
Nu blev det inte riktigt som jag hade tänkt mig utan som mannen hade tänkt sig. Bänken står numera placerad i tvättstugan, inte hallen. Men det blev toppen tycker jag!

Söta små "korgar" hittade vi med, randiga och allt.
Köpte även en attiralj till att ha på toaletten med, blev bra. Får se hur lång tid det tar innan Ronja hittar den... Hoppas hon fortsätter göra confetti av toapappret istället:)

Toaborsten står där den står av den enkla anledningen att jag anser att Ronja behöver inte undersöka riktigt ALLT här i livet... 

 

Kommentarer
Postat av: Mattis

Kakkoma? Det har jag då aldrig känt av! :) Tror jag är släkt med min pappa på något sätt. Kakmästaren nr.1. Bara så alla vet så är jag inte musikaliskt handikappad som någon som kallar sig moffa påstår. Lundell låter som om han hade satt i sig för mycket av både det ena och det andra och det har han ju förmodligen också. Smaken är som baken.

2010-01-07 @ 22:35:12
Postat av: Moffa

Vad eller vem är kak-koman man?

Missunna barnet att leka med toaborsten är inte snällt, den var en av Louises käraste leksaker när hon var i Ronjas ålder.

2010-01-08 @ 09:15:00
URL: http://www.cairn.se
Postat av: Anonym

Det var kul att se lite inredningsdetaljer igen. Ni verkar ha det fint där hemma! Jag gillar särskilt blomman ni har i badrummet. Toaborstens placering kan man blunda för ;)

2010-01-08 @ 16:37:14
Postat av: Amanda

Haha, vad kul med toaborsten ;)

O vad fint det var som du hade satt upp på badrummet. Blir lite avundsjuk, för jag vill med bygga mig ett hus snart :)

2010-01-08 @ 18:37:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0