Valpkursen

Denna valpkurs ja... Jag är så ledsen i ögat. Allt som kunde gå fel gick verkligen fel idag. Hundar som leker, en hysterisk djurägare, fel handlat av ledare, folk utan hundvett, förutfattade meningar... detta leder till att jag nu har världens hemskaste monsterhund. Jag blev så ledsen över alltihopa så jag tog min elaka hund och gick en promenad, sen körde vi hem. Vi struntade blankt i teorin, vi bara stack. Bertha och jag ville inte va där. Hela tiden får man höra att vinthundar inte är något att ha, de är bara ute efter att döda och det går inte att ha dem till någonting. Och träna någon form av lydnad med dem kan man glömma. Nu vill vi verkligen inte gå dit igen. Vad skulle hända om Bertha inte kom mer på inkallning och monsterhunden springer lös bland de andra hundarna? De andra stackars "vanliga" hundarna skulle "få men för livet"som den hysteriske djurägaren uttryckte sig.

Nej, jag vettifan alltså... Vill vi verkligen tillbaka dit? Synd när jag tyckte träningen började bli så mkt bättre. Skönt iaf att ledaren ringde mig nu ikväll.

Här han ni en bild på henne (om ni vågar titta förstås) Får jag presentera Bertha-en pitbull i whippetformat.


Jag skriver inte så bra när jag är upprörd, jag vet.

Kommentarer
Postat av: Tina & Viggo

Hör av dej om du vill ha möjlighet att träna henne med störning. Jag och Viggo kan ställa upp och jag kan fixa fler hundar, bla mamma o pappas lagotto. Många av valpdelarna antar jag att du redan kan... teorin osv

2010-08-05 @ 22:40:36
Postat av: Josse

Hej Vännen..

Hur har ni det?

Är ni hemma på måndag?

KRAMAR

2010-08-07 @ 19:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0