Björnbär och sprungit mer

Igår var Ronja, pappan och hundarna och plockade björnbär. Det gick sådär kan man ju säga. Barnet åt väl iaf en tredjedel av bären som skulle läggas i bärhinken, hundarna gick åt alla håll, eller så gick de ingenstans för att det var taggigt å dant... Men de var glada ändå. De få björnbären som klarade hela resan hem åt Ronjos upp efter maten.




Idag ska Ronja och jag hitta på bus...har inte riktigt bestämt vad än bara. Framkalla lite bilder till dagis kanske? Och baka en kaka så klart. Och handla. Och säkert kräka hela bilen full så man kan sanera den också.
Pappan ska få måla och spackla och fixa och dona, hela dagen lång.

Imorn är det både valpträff och valpkurs. Ska bli jättetrevligt att träffa Berthas andra syskon och deras mattar och hussar:)
Valpkursen på kvällen sen, hoppas den är givande denna gången. Den har ju faktiskt bara blivit bättre och bättre! Jag är fortfarande besviken över den lilla incidenten men det kändes jättebra förra gången och jag är jätteglad jag fick prata med ledaren innan förra kurstillfället. Känns mkt bättre nu!

Ronja har skolats in på dagis denna veckan. Det har gått strålande! Så på måndag ska jag lämna henne innan jobbet och hämta min lilla unge efter jobbet. Så nu mera är det Ronja Rövardotter Dagisbarnet Wendt. Sötnöt.

Ja, och så var jag och sprang igår, och det känns fortfarande bra i foten! Weeeiiii :)


Kommentarer
Postat av: Josse

Vad skönt tjejen att inskolningen har gått bra..=)

Emilia har med haft inskolning i veckan på den nya avdelningen, de har gått helt ok.

Hoppas vi kan ses någon dag..=) Kram!

2010-08-14 @ 09:58:17
Postat av: Martina

Vad roligt med dagis :) Skönt att det går bra!

Vilket dagis går hon på?

2010-08-21 @ 18:32:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0