Lite av påsken i en och annan bild

Påsken är snart slut och vi har hunnit med en del. Det känns bra fast fortfarande är det mycket kvar. Här följer lite bilder i ingen ordning alls, på hur vi har haft det och vad vi har hittat på.



Har hunnit plantera lite fina blommor som står utanför min dörr. Igår fick jag en stor kruka med påskliljor av mamma och pappa oxå. När de inte är fina i sin kruka längre ska jag gräva ner dem i min blivande trädgård, perfekt! :)

Här är en bild på vår fina påskduk som Mattis mormor har broderat. Egentligen ska det stå tulpaner på den tycker jag, men de var inte fina längre.

Vi var så sugna på att grilla en kväll men hade ingen grill. Mattis gjorde en egen och eldade med lite halvsurt en-träd. Kycklingen smakade enrisrökt och var jättegod!

Detta är vår lilla trädgårdsmästare som hjälper till i blomplanteringen.

Så här gott kan man ha det i vårsolen efter att ha eldat en massa ris och annat skräp. Sååå härligt!

Till sist en bild på vår lilla slagskämpe. Hon påminner lite om en hankatt har jag kommit fram till.

Till den som efterlyst en bild på Mattis i sin fåniga cykelutstyrsel vill jag bara säga: Känn ingen oro, den kommer. Promise!

Hoppas alla har haft en glad påsk, det har jag haft :)

Kommentarer
Postat av: Jasmine

Vilka vackra bilder på blommorna! Den som inte får vårkänslor av det är konstig...

Och jag vet hur härligt det är att ligga sådär i en skottkärra, har jag me gjort många gånger :)

2010-04-05 @ 16:11:07
Postat av: Martina

Aj då, den lilla tjejjen hade slagit sig illa :(

2010-04-05 @ 18:36:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0