Blomma för dagen

Idag har Ronja och jag varit på stan och fixat lite ärenden. Köpte en liten inflyttningspresent till en (hihi.. så hemlig jag är), en födelsedagspresent till en annan (väldigt hemlighetsfull är jag nu), en tvålpump till mitt badrum och det absoluta fyndet: en jättehärlig sommarduk i jätteformat för 59 kr. på Hemtex =)

I lördags fick jag en liten bukett med blommor av mina kära middagsgäster. Idag var de fortfarande jättefina men ett par hade böjt sig och tittade inte längre upp mot solen=( Men ingen ko på isen, jag fixade till det så fint så.

Här ovan har vi en del av buketten... och här nedan ser ni hur fint det blev av de lite ledsna blommorna.



Fint va? ;-)

Inatt kommer jag drömma om Per Olssons Bonnagård. Ronja har får en present av sin morbror och hans sambo, en traktor med släp med både bonde, ko, gris, får och höna. Alla i sjunger i kör "iai iai oo" och "mu mu" och "nöff nöff" om och om igen. Ronja är dölycklig över detta! Lite värre är det för hunden som ser ut att önska sig ett par öronproppar. Mamman tycker det är superskönt att ungen har låtit bli att klättra i soffan, nästan hela dagen;-)

Kommentarer
Postat av: Moffa

GRATTIS, detta var nog de bästa foton jag sett dig ta fram till nu.

2010-04-13 @ 12:38:45
URL: http://www.cairn.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0