ÄNTLIGEN!

Nu är internetet igång på riktigt och det känns underbart! Dock är jag nog skyldig min man 100 kronor nu... Han började på det här med internet i lördags och var övertygad om att han skulle få igång det samma dag. Jag var bombsäker (snäppet ännu säkrare än övertygad som ni förstår) på att det inte skulle bli något nät så långt ögat kunde nå denna helgen.. Men ack så fel jag hade! :)

Det har ju hänt en del sen sist... Kan ju börja med den underbara trippen till Nice. Det var nice =P Tyvärr, har jag inte så mkt bilder från denna händelse utan det var Louise som stod för den mesta dokumentationen. Men jag har en bild och den är oslagbar!

Underbart va? Detta är en bild på Louise ben. "Jag behöver färg på benen" sa hon innan vi begav oss till stranden och beslutade sig därför att inte använda någon solskyddsfaktor där. Tjaa..hon sa ju inte vilken färg hon ville ha ;)
Fler bilder från den underbara värmen kommer en annan dag.

Ronja har fått en ny lekkamrat. En 52-foting. Denna underbara varelse är två meter lång och Ronja tycker han är en riktig kompis.

Känns bra att mammans välvårdade fötter har kommit med i bild här.

 

Louise håller på och målar inne på Ronjas rum. Ena väggen ska förvandlas till ett mästervärk med Nalle Puh och hans kompisar.

Bakgrunden.

Här är hon i full gång och målar på trädet. Till sin hjälp har hon en projektor som fått upp bilden på väggen, smidigt!

Så här ser det ut nu. Nya tag till helgen. Hon är en hejare på att måla den där Louise!

Sen har vi lite andra bilder från huset.



Vardagsrummet. Den nya soffan kommer på onsdag. Lite rörigt än, men ändå!



Matbordet.

Mitt alldeles egna kök :)



Sovrummet. Garderoberna ska få handtag en vacker dag. Jag längtar efter den dagen.

Den där trappen lyser med sin frånvaro. Har fått låna snickarnas fina bygg-trapp så länge. De vill sälja den för 1000kr till mig.

Allvarligt, hur kul tror ni denna är? Inte ens om jag fick den gratis skulle jag vilja ha den längre än nödvändigt!

Det ni, det var inte dåligt bloggat av mig va? :) Inom en snar framtid kommer det komma fler inlägg, bl a ett shoppingfynds inlägg!

Kommentarer
Postat av: Josse

Hej vännen..=)

Vad fint ni har de, längtar tills vi kommer till er. Är de du som måla i Ronjas rum? Vad fint de kommer bli.. Hon kommer älska den väggen sen. Vi hörs snart, Kramar!

2009-09-14 @ 16:23:54
URL: http://emigirl.blogg.se/
Postat av: Jasmine

Äntligen är du tillbaka :)

Huset ser underbart ut!

Kram

2009-09-14 @ 19:23:33
Postat av: Mika

shit vad duktog hon är på att måla, vill med ha det så, hehe, avis

2009-09-15 @ 18:31:12
URL: http://www.metrobloggen.se/MammaMika

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0