Kväll igen

Vad bjöds det på för middag idag? Det bjöds på kycklingfilé som legat och gottat sig i sås i ugnen. Såsen var sjord av grädde, creme fraiche, bbq-sås, citronsaft, vitlök, en ny blandning! Till detta serverades det ris som kokats med curry och en sallad med även här lite citronsaft, istället för en vinägrett. Dekorerat med lite paprika i söta små fyrkanter, smidigt gjorda i min lökhackare, så är rätten en vinnare! 



Sen har jag myst en stund med min lilla tös i soffan. Vi övade på de höga tonerna och nu orkar jag nästan inte ta en ton till! Hon är bra söt hon, mammas Ronjos...


Josse- Jag och Louise, min kära vän var på en weekend i somras i Nice. Den 19:e-22:e augusti närmare bestämt. Det var verkligen helt underbart! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0